Przyjęta forma architektoniczna budynku jest przetworzeniem typologii otoczenia urbanistycznego na strukturę przestrzenną wnętrza budynku. Czworoboczny wieniec rozmieszczonych obwodowo głównych sal dydaktycznych wyznacza ramę kwartału oraz przestrzeń wewnętrzną o swobodnej aranżacji, wypełnioną wspólnymi aktywnościami. W ten sposób strefy “aktywne” o zróżnicowanym natężeniu wypełnią maksymalnie dużą część budynku, a jego wnętrze stanie się kolejnym elementem systemu istniejących wnętrz i placów Mariensztatu. Wewnętrzny plac - agora, powtórzony jest na każdej z kondygnacji nadziemnych. Na poziomach dydaktycznych (+1, +2) przestrzeń wewnętrzną kwartału wypełniają wymieszane, przenikające się strefy nauki i pracy: pokoje, gniazda, dziuple, częściowo w przeszklonych boksach, a częściowo otwarte. Wszystkie kondygnacje są perforowane kilkoma atriami integrującymi się wizualnie w pionie.
edukacja
przestrzeń publiczna
użytecznośc publiczna
Uniwersytet Warszawski
2020
Warszawa
19339
m2
koncepcja
II nagroda w konkursie na opracowanie koncepcji architektonicznej wraz z zagospodarowaniem terenu dla Fazy A i Fazy B inwestycji pn. „Budowa budynku naukowo- -dydaktycznego przy ul. Bednarskiej 2/4
Paweł Grodzicki, Szczepan Wroński, Andrzej Bulanda, Michał Starzyński, Karol Perkowski, Paweł Słupski, Emil Kotowski, Maciej Czechowski, Edyta Filipczak